6) Vybírejte si zdravější svačinky

Nezávisle na ročním období, většinu lidí čas od času popadne mlsná a touží si dát nějakou tu dobrotu. Ještě pár let zpátky bych si možná také ráda dala pytlík chipsů nebo balíček sušenek, ale od té doby, co jsem začala více řešit, jakou kvalitu jídla si vybírám, jsem se těchto „pochutin“ docela s radostí vzdala. Nejen že pochutiny, které si často dáváme k svačině jsou často plné konzervantů, cukrů a jiných směsí, takže zdravotně ne příliš prospěšné, ale jsou také většinou obaleny obrovským množstvím zbytečného obalu. Jak si vybrat na svačiny vhodnější alternativu?

Přestože si spoustu nezdravých pochutin můžete doma vytvořit ve zdravější verzi, je to obvykle hodně časově náročné. Proto se v tomto článku zaměříme na ty jednodušší potraviny, které jsou jak kvalitní, tak chutné a i zasytí.

 

1) Oříšky

Nejlépe si nakupte vícero různých druhů oříšků a vytvořte si z nich svůj vlastní mix. Já mám například ráda Svět oříšků, který má pobočky po celé republice a kde si můžete nabrat do svého vlastního pytlíčku. Podobné obchody naleznete ale i v mnoha nákupních pasážích nebo ve zdravých výživách

 

2) Ovoce

Vybírejte si nejlépe sezónní ovoce. Ke svačině se nejlépe hodí takové, které můžete po kouskách uždibovat. Maliny, jahody či třeba i jablka nakrájená na malé kousky.

 

3) Sušené ovoce

Sušeným ovocem, které u nás doma nejvíce „frčí“ jsou rozhodně křížaly. Protože vždy na podzim máme obrovské množství jablek, není nic jednoduššího než je nakrájet a nechat sušit. Vydrží pak v teple krásně celou zimu a můžete je postupně ujídat. Jinak sušené ovoce najdete ve zdravých výživách, kde je často možnost si ho nabrat do vlastního sáčku.

 

4) Mrkvové tyčinky

Není nic jednoduššího než si mrkev nakrájet na tyčinky a poté jimi nabírat svou oblíbenou pomazánku. Vyzkoušet můžete například domácí hummus (výborný je i ten s přidaným avokádem) či guacamole.

5) Oříšková másla

Máte doma výkonný mixér? A ještě jste nezkoušeli vyrobit si své vlastní oříškové máslo? Tak nad čím váháte? 🙂 Na internetu najdete spoustu návodů na nepřeberné množství různých oříškových másel, od těch klasických arašídových až po mandlové či z kešu. Máslo poté můžete používat například na chleba či na kousky ovoce (já miluji kousky jablka s arašídovým máslem).

 

6) Domácí sušenky či „muffiny“

Já osobně mám nejraději ovesné sušenky s banánem či „muffiny“ (do klasických muffinů mají daleko, ale výborné jsou stejně ;))

Výzva?

Zkuste na čas vyměnit své oblíbené nezdravé svačinky za některou z výše zmíněných variant, případně zkuste úplně nějakou jinou zdravou alternativu, kterou jste v nedávné době třeba někde zahlédli. 🙂 Nejen že výše zmíněné potraviny jsou v té skoro nejméně zpracované formě, takže nejsou ochuzené o množství prospěšných látek, ale jsou také mnohem zdravější a mají plnější chuť než více zpracované potraviny. Uvidíte, jak moc vám ty toto svačinky zachutnají. 🙂

 

Jaké potraviny si na svačiny dáváte vy? A máte nějaké ověřené zdravé recepty, které zároveň vždy sklidí zaručený úspěch? 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *