/
36 Views0
Produkty od Blendea
„A co vlastně jíš?“, je častou otázkou, když se dostanu s někým k debatě, že nejím maso a většinu času se stravuji spíše vegansky. Naštěstí v současné době je jednoduché najít spoustu výrobků, které nejenom že neobsahují zvířecí produkty, ale zároveň jsou i zdravé.
Pojďme se mrknout na několik produktů, které jsem začala zahrnovat do svého snídaňového rituálu. Patří mezi ně ořechová másla a „pudingy“.
Ty jsem dostala na recenzi od e-shopu Blendea a protože se mi moc zamlouvali, jak chuťově, tak složením, ráda se s vámi zde podělím o zkušenost, jak jsem s nimi byla spokojená. Plus vám dám i tipy, jak je využívat ve své kuchyni.

 

 

Ořechová másla od Blendea

Mezi první produkty, které zde chci zmínit, jsou ořechové krémy. Tím, že jsem milovníkem ořechových másel a krémů, se nijak netajím. Ořechová másla a krémy mají totiž spoustu výhod:

  • Skvělý zdroj kvalitních tuků a ostatních vitamínů
  • Dlouhodobě zasytí
  • Stačí malé množství a máte dost
  • Skvěle chutnají
  • Jsou super na pečení

Využít je můžete různými způsoby, jak do smoothies, na kaši, na pečivo či například do sušenek nebo muffinů. Já sama je nejraději využívám právě buď na kaši anebo na výrobu flapjacků (ovesných sušenek). Ty si dávám jak na snídani, tak je velmi ráda nosím s sebou na cesty. Jsou totiž skvělým energetickým zdrojem a právě třeba na výšlap na hory se mohou skvěle hodit.

Já od e-shopu Blendea dostala na vyzkoušení dva produkty, a to ořechový krém s reishi a kakaem a pistáciový krém s kešu a matchou.

 

Co chuť?

Ořechový krém s reishi a kakaem se skládá z kombinace lískových a kešu ořechů. Ve složení má též dále kakao, himalájskou sůl, sirup z agáve a kokosový olej. Poslední zajímavostí ve složení je reishi. Tato houba se též nazývá jako „houba nesmrtelnosti“, protože údajně „revitalizuje buňky v těle a příznivě působí na imunitu.“

Jaký je tento krém chuťově? Pokud máte rádi chuť čokolády, tak tohle bude pro vás. Je jemný, chuťově výborný a cítit poměrně hodně po kakau.

Pistáciový krém BlendeaDruhý produkt, pistáciový krém s kešu a matchou, se skládá z pistáciových a kešu oříšků. Kromě těchto dvou druhů ořechů má v sobě ještě himalájskou sůl, sirup z agáve, panenský olivový olej a zelený čaj matcha.

Osobně si myslím, že v tomto krému mají nejsilnější chuť pistácie právě s čajem matcha. Pokud jste fandové těchto dvou potravin, tento oříškový krém bude pro vás.

Zároveň co bych ještě u těchto dvou oříškových krémů ráda zmínila, je to, že jsou trochu tekutější. Klasická oříšková másla obvykle obsahují 100 % oříšků. Tyto krémy nejsou úplně jak klasická oříšková másla, ale právě v sobě obsahují další ingredience, kvůli kterým jsou o něco tekutější. Nicméně například na polití snídaňové kaše či na pečení se s nimi pracuje právě kvůli své konzistenci skvěle. Zároveň chuťově jim též nemohu nic vytknout.

Oříškové krémy, stejně jako oříšková másla, jsou skvělá na pečení. Mně se skvěle osvědčily právě na pečení flapjacku, s jehož receptem se vám nyní podělím.

 

Recept na flapjack s oříškovým máslem

Pokud neznáte flapjacky, určitě je vyzkoušejte, protože opravdu stojí za to. Jedná se o zdravé sladké tyčinky, které zaručeně zasytí a jsou ideálním společníkem na cesty. Já je nejraději peču, když se chystám na nějaký výlet či túru do přírody, protože se poměrně jednoduše přenášejí a zároveň jsou úžasně syté i chutné.

Pokud nevíte, jak ekologicky přenášet své svačinky a jídlo na cestách, mrkněte na tento článek.

Sama jsem zkoušela různé varianty flapjacků, v této oblasti můžete opravdu hodně experimentovat. Nyní vám zde nasdílím jednu z mých oblíbených variací receptů.

 

Ingredience

Ovesné flapjacky

 

Jak na to?

Začneme tím, že ve velké míse smícháme suché ingredience: vločky, skořici, špetku soli, chia semínka a vanilkový cukr. Vše důkladně promícháme. Nalámejte na malé kostičky hořkou čokoládu a tu přidejte též.

V menší misce smícháme všechny „mokré“ ingredience kromě vody: oříškové máslo, med a kokosový olej. Tyto ingredience dáme do mikrovlnky na přibližně 45 sekund, aby změkly. Poté tyto ingredience promícháme a přidáme vodu či mléko, dle vlastní preference.

Ořechový krém od Blendea

Následně smícháme suché a mokré ingredience dohromady a pořádně zamícháme. Výsledkem by měla být tužší hmota, nicméně lepivá a konzistentní.

Zatímco mícháme těsto, předehřejeme si troubu na 175 stupňů. Vezmeme si plech, lehce vymažeme (já používala olivový olej, ale můžete použít i jakýkoliv jiný) a těsto dáme na plech. Utvoříme z něho tlustší vrstvu, aby flapjack tyčinky nebyly příliš tenké a nedrobily se. Těsto hezky zarovnáme, aby flapjacky vypadaly hezky i vizuálně.

Poté dáme flapjacky do vyhřáté trouby a pečeme asi 35 minut, dokud nebudou zlaté a dostatečně upečené. Flapjacky následně vyndáme z trouby a necháme vychladnout.

Nakrájejte si je na tyčinky a vychutnejte si je třeba na domácí svačinku či na cesty. Pokud je budete jíst doma, můžete je pokapat některým z oříškových másel, já na ozdobu použila pistáciový krém s kešu a matchou.

 

„Pudingy“ od Blendea

Další produkty, které jsem od e-shopu Blendea dostala na vyzkoušení, byly jejich „pudingy“. Konkrétně jsem dostala dva, a to Coconut Chia puding a Cacao Chia Puding. Jedná se o sypké směsi, které smícháte s (veganským) mlékem a necháte několik hodin či přes noc stát. Později na vás bude čekat zdravá hotová snídaně.

 

Coconut Chia Pudding: pro milovníky kokosu

Coconut Chia Pudding, jak už název napovídá, v sobě obsahuje sušené kokosové mléko a kokosové chipsy, takže pro milovníky kokosu naprosto ideální. Pokud ho ještě poté zkombinujete s klasickým tekutým kokosovým mlékem, získáte skvělou snídani.

Kromě kokosu obsahuje ještě chia semínka a vlákninu z agáve. Díky chia semínkám je tento puding alespoň částečným zdrojem omega-3 mastných kyselin, kterých mají vegani často nedostatek. Proto je to jeden z příjemných zdrojů, jak do sebe tyto zdravé mastné kyseliny dostat.

Pokud vás zajímá více o vitamínech a kyselinách, kterých je ve veganské stravě nedostatek, mrkněte na tento článek, kde dostanete i tipy, jak je doplňovat.

Cacao Chia Pudding: kakao všude

kakaovy-chia-pudingCacao Chia Pudding, druhý puding, který jsem zkoušela, v sobě též obsahoval chia semínka, kromě toho dále sušené rýžové mléko, mandlový protein, vlákninu z agáve, raw kakao, banán a banánové chipsy. Díky obsahu proteinu je to poměrně příjemným zdrojem bílkovin.

Oba dva puddingy jsou chuťově výborné, plně veganské a složené jen ze samých zdravých surovin.

Osobně většinou nemám moc ráda tyto „instantní mixy“, protože jejich složení bývá často dost děsivé. V tomto případě si nemohu stěžovat, protože mají krásné čisté složení a i chuťově jsou dobré.

Tyto puddingy jsou skvělé nejenom na rychlá rána, kdy si potřebujete vzít krabičku s sebou a vyrazit honem do práce, ale i na ty klidnější, kde se můžete doma v tichu nasnídat.

Co se týká obalů, za mně tyto obaly jsou fajn v tom, že mohou v domácnosti sloužit ještě k něčemu dalšímu. Ať už na ukládání sušeného ovoce a oříšků anebo třeba na šroubky v dílně. V naší domácnosti tyto tubusy často takto využíváme a díky tomu nekupujeme zbytečně další obaly, když už se u nás něco takového jednou vyskytlo.

 

Shrnutí

Pokud hledáte, jak si zpestřit svůj veganský jídelníček, věřím, že jak oříškové krémy, tak snídaňové puddingy se vám budou hodit. S jejich kvalitou jsem byla moc spokojená a zároveň chuťově jsou opravdu výborné. Mohu tedy s klidnou duší doporučit a zároveň doufám, že případně též vyzkoušíte můj recepty na flapjack. O výsledek se se mnou můžete podělit třeba na sociálních sítích. Snad vám budou chutnat stejně jako mě.

 

Máte rádi oříšková másla a krémy? Které jsou vaše nejoblíbenější?

 

Zanechat komentář: