Slyšeli jste někdy o „freebies“? Ne? Jsem si ale jistá, že určitě jich aspoň několik máte doma. Takové ty „zadarmo věci“, které často dostanete v rámci propagace na ulici, na přednáškách, konferencích či dalších větších akcích. Ať už se jedná o letáky, poukázky na slevy na masáž nebo do fitka či spousta propisek a odznáčků s logem. Přestože ve chvíli, kdy tyto reklamní věci dostanete, můžete mít často radost, že jste „alespoň něco dostali“, často bohužel tyto věci skončí buď hluboko ve skříni ztracené navždy a nebo rovnou v koši. Co s tím?
Výzva?
Začněte si více všímat toho, co dostáváte, a nebojte se tyto věci odmítnout. Jdete na ulici a usměvavá slečna vám podává reklamní letáček na otevření nového obchodu? Nebojte se jí odmítnout. Jdete na konferenci a jako součástí vstupného dostáváte tašku plnou reklamních letáků, u kterých víte, že je pravděpodobně jen v rychlosti prohlédnete a poté skončí v koši? Nebojte se odmítnout i to.
Nabídku určuje poptávka, takže svými malými krůčky můžete pomalu měnit množství zbytečných odpadků, které se lidem rozdávají ve formě propagačních materiálů. V případě, že si propagační materiál budete opravdu chtít vzít, zkuste ho poté alespoň správně vytřídit. Letáky do papírů, propagační odznáčky rozebrat na kov, papír a plast a podobně..
Přestože si často u reklamních materiálů můžete říkat, se vám hodí, často je to spíše jen pocit než skutečná potřeba. Reklamní propisky jsou asi jednou z nejoblíbenějších reklamních předmětů. A zkuste se zamyslet, kolik jich už máte doma? Braním reklamních předmětů se spíše zahlcujete dalšími věcmi, které nepotřebujete, než abyste se obklopovali těmi skutečně kvalitními.
Zkuste na to příště myslet, až vám bude někdo opět nějaký ten reklamní předmět nabízet. A pokud si nějaká propagační předmět přeci jen vezmete, zaměřte se alespoň na ty, u kterých víte, že je opravdu využijete.